17 Nov
17Nov

A másodikosokkal lezártunk egy négy héten át tartó aktív tanulási szakaszt, a vulkán projektet. A témát ezúttal is a gyerekek érdeklődése alapján közösen jelöltük ki, és minden tervezett tevékenységünk, valamint az összes tanulási tartalom e téma köré szerveződött.A tanulók kiselőadással készültek: mindenki “tudóssá” válhatott a maga területén, közben fejlődött kommunikációs kompetenciájuk, kritikus gondolkodásuk. A projektben izgalmas tevékenységek biztosították a téma iránti motivációt, az együttműködés lehetőségét és a gyermekek érzelmi bevonódását a tanulási folyamatba: Az olvasási és szövegértési készséget vulkánnal kapcsolatos ismeretközlő szövegek olvasásával fejlesztettük, ami szókincsbővítésre is remek lehetőséget adott. Megismertük Magyarország vulkanikus tájait, vizsgáltunk vulkanikus kőzeteket, fűztünk karkötőt vulkáni tufagyöngyből, a homokozóban vulkánkitörést modelleztünk, festettünk működő vulkánt, megtanultuk a Láva-dalt és vulkánszendvicseket készítettünk. Angolul is megtanultuk a vulkán részeit. Minden összegyűjtött tudást a témafüzetben rögzítettünk. Projektzárásként vulkanológusokká váltunk és múzeumpedagógus segítségével egész napos “expedíción” vettünk részt az érdi Földrajzi Múzeumban, összegezve a sok tudást, amivel a projektmunka során gazdagodtunk.  

---------------------------------------------------------------------------------------

A projektben való tanulás nem csupán a diákok, hanem a pedagógusok együttműködésére is remek lehetőséget nyújt. Tesszük mindezt azzal a céllal, hogy a gyerekek még többet lássanak, halljanak, tapasztaljanak a világból. Dóri néni így ír legutóbbi alsós látogatásáról: Vendégségben jártam a 2. osztályosoknál, akik egy nagyon izgalmas vulkán projektben vesznek részt éppen. Ennek keretében hívott meg Tünde néni az egyik tanórájukra, mint természetismeret tanárt. A Föld belső szerkezetéről tanultunk mindenféle érdekességet. Többek között például azt, hogy miért lehetetlen vállakozás eljutni a Föld középpontjába. Ennek rejtélyét együtt oldottuk meg. Az óra végén mindenki elkészíthette a saját sematikus modelljét a Föld belsejéről, melyet a projektfüzetbe be is ragasztottak. Nagyon jól éreztük magunkat! A Mátrix Suliban élmény a tanulás, a tanítás


Megjegyzések
* Az email nem lesz publikálva a weboldalon.